Procedura de retur
Dreptul la retragere / procedura de retur produse achizitionate din magazinul online - Persoane Fizice
Prin intermediul acestei pagini vă informăm despre drepturile si obligatiile noastre ca și furnizor cât și despre drepturile și obligatiile tale ca și client în ceea ce privește returul produselor cumpărate online din magazinul nostru virtual www.eTools.ro. Acestea sunt reglementate de dispozitiile OUG 34/2014 cu modificarile ulterioare privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță cu profesioniștii.
1. Exercitarea dreptului la retragere conform OUG 34/2014
Perioada legală de retragere este de 14 zile calendaristice care decurg de la data recepționarii coletului
1.1 Ai dreptul de a te retrage din contract, fără a preciza vreun motiv, in termen legal de 14 zile calendaristice calculate din ziua în care:
- Ai intrat in posesia fizica a produselor comandate din magazinul nostru
- Ai intrat in posesia fizica a ultimului produs comandat din magazinul nostru, in cazul in care ai comandat mai multe produse printr-o singura comanda dar au fost livrate separat
1.2 Pentru a-ți exercita dreptul la retragere, trebuie să ne informezi cu privire la decizia ta de a te retrage din contractul incheiat la data finalizării comenzii online, prin una din urmatoarele proceduri:
- Completarea formularului de retragere disponibil in contul tau de client in sectiunea retur produse
- Transmiterea prin email (info@std.com.ro) sau prin posta a unei declaratii neechivoce (de exemplu un email pentru posta electronica sau o scrisoare pentru posta traditionala)
Indiferent de modalitatea aleasa pentru transmiterea declaratiei neechivoce de retragere (nu este nevoie de un formular tip, este suficient sa indicati numarul si data comenzii precum si articolele si cantitatile pe care doriti sa le returnati), vom confirma primirea acesteia.
2. Consecintele retragerii / returului
2.1 Costurile pentru returnarea produselor vor fi suportate de catre tine, cu exceptia in care returul ne este imputabil direct (de exemplu pentru livrarea unui alt produs decat cel comandat)
2.2 Este obligatoriu sa expediezi produsele în decurs de maxim 14 zile de la data la care ne-ai adus la cunostinta decizia ta de retragere (confirmarea de primire a deciziei de retragere este foarte utila, nu se vor considera declaratiile de retragere trimise la adrese gresite, fara a specifica datele esentiale pentru a putea identifica comanda si produsele la care faceti referire sau fara posibilitatea de a va contacta). Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice de la comunicarea deciziei de retragere.
2.3 Sumele datorate vor fi rambursate (conform OUG 34/2014) fără întârzieri nejustificate, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia ta de retragere din contract. Platile pot fi refuzate sau intarziate pana cand vom primi marfa inapoi sau pana cand ne transmiteti dovada ca aceasta a fost expediata.
3. Rambursarea sumelor în cazul retragerilor / retururilor
3.1 Vom efectua rambursarea sumelor incasate, dupa cum urmeaza:
- Prin virament bancar, pentru comenzile achitate prin card bancar și/sau OP si/sau ramburs numerar
- Prin transmiterea catre procesatorul de plati a solicitarii de anulare / refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu card bancar, pentru retururile efectuate cu pana la maxim 3 zile de la data efectuarii platii sau in toate cazurile in care au fost achitate cu cardul cu plata in rate - cu card de credit
4. În conformitate cu prevederile artiolului 14 din Directiva 2011/83/EU
te informăm că în cazul în care iți exerciti dreptul de retragere dupa ce ai utiulizat bunul intro masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestuia, vei raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunului. Pentru a stabili natura, caracterisitcilesi modul de functionare a bunurilor, va trebui sa le manuiesti si sa le inspecteziîn acelasi mod în care ți s-ar permite sa o faci intr-un magazin. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, iti recomandam să inspectezi bunul cu grija necesară.
Procedura de retur produse achizitionate din magazinul online - Persoane Juridice
Smart Tools Distribution SRL ofera clientilor sai serviciul de returnare al produselor conform politicii interne si a legislatiei in vigoare in termen de maxim 14 zile de la data achizitiei.
1. Conditii de retur
1.1 Costurile pentru returnarea produselor vor fi suportate de catre tine, cu exceptia in care returul ne este imputabil direct (de exemplu pentru livrarea unui alt produs decat cel comandat)
1.2 Este obligatoriu sa expediezi produsele în decurs de maxim 3 zile de la data la care ne-ai adus la cunostinta decizia ta de a returna anumite produse.
1.3 Sumele datorate vor fi rambursate după primirea si verificarea produselor returnate.
2. Rambursarea sumelor în cazul retururilor
2.1 Vom efectua rambursarea sumelor incasate, dupa cum urmeaza:
- Prin virament bancar, pentru comenzile achitate prin card bancar și/sau OP si/sau ramburs numerar
- Prin transmiterea catre procesatorul de plati a solicitarii de anulare / refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu card bancar, pentru retururile efectuate cu pana la maxim 3 zile de la data efectuarii platii sau in toate cazurile in care au fost achitate cu cardul cu plata in rate - cu card de credit
A. Exceptări de la dreptul de retragere sau retur aplicate atât pentru persoanele fizice cât și pentru cele juridice
1. Produsele care nu sunt pre-confecționate și pentru a căror realizare este obligatorie o selectie sau o specificate din partea consumatorului sau care au fost personalizate dupa nevoile individuale ale consumatorului, de exemplu masini CNC configurate dupa nevoile consumatorului, produse debitate la cote stabilite de consumator, produse realizate dupa cerintele consumatorului
2. Produse susceptibile a se deteriora sau expira rapid
3. Produsele de îngrijire personala/uz corporal și/sau dispozitive medicale, care nu pot fi returnate (sigilate și in starea in care acestea au fost livrate) din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (de exemplu: măștile de protectie respiratorie sau auditiva)
4. Produsele care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
5. Produsele software, audio sau video care au fost livrate sigilate si care au fost desigilate dupa livrare
6. Orice produs software, audio sau video care a fost livrat pe cale electronica
Politica de retur persoane fizice și juridice
Smart Tools Distribution SRL își rezervă dreptul de a refuza un retur în cazul în care condițiile de retur nu sunt îndeplinite în întregime și cumulativ:
- Este prezentat în original documentul fiscal de achizitie (factură/bon) care dovedește achiziția produselor în cauză
- Produsele sunt sigilate - sunt prezentate pentru retur în ambalaj original nedeschis (care nu este deteriorat și nu prezintă semne de uzură), cu toate accesoriile și etichetele intacte
- Produsele sunt obligatoriu returnate în stare de funcționare, fără urme de utilizare, deteriorare sau lovire
- Produsele nu fac parte din categoriile celor care nu pot fi returnate (produse personalizate, la comanda, protectie personala etc)
- Produsele sunt la unitatea de ambalare avuta la momentul vanzarii
- Pentru produsele care se comercializeaza sub forma de pachet, se va returna pachetul in intregime, asa cum a fost achizitionat
NU se returnează și NU se înlocuiesc decât din motive de conformitate următoarele produse sau game de produse
- Acumulatori, baterii, becuri, prelungitoare, încărcătoare, prize (exceptie cele sigilate)
- Produse care nu pot fi returnate din motive de igiena (exceptand cele sigilate)
- Produse care au beneficiat de un alt serviciu (debitare, comanda speciala, transport special pentru materiale/produse grele - expedieri cu greutate totala mai mare de 30 kg)
- Materiale si produse consumabile (discuri, lichide, spray-uri, vopsele, paste, perii etc) exceptie cele sigilate
- Uleiuri și aditivi
NU se acceptă returnarea produselor folosite, defecte sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice sau electrice, produse cu accesorii lipsă sau fără ambalaj, cu elemente de identificare lipsă sau șterse.
Cu titlu de informare ! Te rugăm să ai în vedere că produsele returnate trebuie să fie obligatoriu în ambalajul original, însoțite de factura fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție, pachetul trebuie să aibă toată documentația transmisă la achiziție (fișe tehnice, manuale de utilizare, documentație tehnică) inclusiv certificae de garanție și/sau conformitate. De asemenea pachetul trebuie să includă toate componentele transmise la achiziție, inclusiv cele promoționale.